Marvel Universe: The Avengers PBF
 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Marvel, Realizm, a Forum - Praktyka

Go down 
AutorWiadomość
Gość
Gość



Marvel, Realizm, a Forum - Praktyka Empty
PisanieTemat: Marvel, Realizm, a Forum - Praktyka   Marvel, Realizm, a Forum - Praktyka Icon_minitime1Czw Mar 30, 2017 5:36 pm

Marvel, Realizm, a Forum - Praktyka 2meogh

Podstawowym problemem gier typu PBF jest znalezienie balansu pomiędzy fikcją, a realizmem. Tym, co niemożliwe do osiągnięcia, a tym co realne. Temat ten potrafi kreować oburzenie zarówno wśród graczy, jak również mistrzów gry. Jest skomplikowany, nie pozwala się tak po prostu wyjaśnić.
Spróbuję tutaj maksymalnie przybliżyć, dlaczego na forum staramy się stosować "forumowy realizm", łączący w sobie elementy sci-fi, fantastyki - oraz naszej rzeczywistości. Z naciskiem na rzeczywistość.

Marvel, Realizm, a Forum - Praktyka 9u27f6

Pierwszy problem treści Marvela (lecz nie tylko) - widzimisię autora. W jednym momencie adamantium może być uznane za niezniszczalne, tylko po to, by dwie godziny później zostało przebite z byle pistoletu. Bo tak chciał autor - nie ma w tym żadnej logiki bądź wyjaśnienia.
Twórcy takich dzieł lubią stawiać na fabułę, najczęściej tworząc przy tym budujące napięcie lub dramat. Często nadają różnym postaciom oraz przedmiotem cechy, które potem bez komentarza są im odbierane "na potrzeby fabuły". Przykładami tego mogą być:
->Bohater który potrafi przemierzać kosmos bez kombinezonu przez wiele godzin, a następnie musi wziąć wdech by móc zanurkować na 30-ci sekund lub zostaje uduszony w walce;
->Fizycznie niezniszczalny materiał, który pięć minut później zostaje zmiażdżony ręką jednego z bohaterów;
->Postać ma czarny pas we wszystkich istniejących sztukach, systemach oraz sportach walki... nie ważne, właśnie naszego mistrza pokonał zwyczajny sześciolatek, bo fabuła;
->Światu grozi zagłada. W okolicy brak jednak pozostałej części bohaterów z grupy "Vindicators", bo ten film opowiada historię Kapitana Grammar Nazi, który zapomniał jak używa się telefonu;
->Jestem odporny na zimno, władam lodem! Strasznie niska temperatura w tym pomieszczeniu;
->Wielki fioletowy olbrzym, który chwilę temu był człowiekiem, wpadł w szał i niszczy okolicę. Nikt nie może go powstrzymać, nikogo nigdy nie słucha... nie, chwila. Jakaś brunetka przesunęła opuszkami palców dłoni po jego przedramieniu, problem solved.
Tego typu przykłady - mniej lub bardziej komiczne - można by wymieniać godzinami. Jest to pierwszy powód dla którego nie stosujemy wszystkiego co jest w komiksach bądź filmach - na forum. Można oczywiście upierać się oraz uważać, że "to tylko gra, moja postać może przeciwko temu NPCkowi zrobić to lub tamto". A co w przypadku PvP? Na czyją korzyść MG ma rozsądzić absurd?

Marvel, Realizm, a Forum - Praktyka Fcmw40

Kwestia "specjalności" postaci graczy. Wielu graczy chce, by ich twory były bohaterami, antybohaterami bądź złoczyńcami. By rozwiązywali problemy, którym służby nie są w stanie zaradzić. Dlaczego więc mamy naszych ulubieńców ograniczać?
Nie ma przyjemności w pokonywaniu zagrożenia, któremu policja bądź armia nie dały rady tylko ze względu na fakt, że zachowali się jak osoby ograniczone.
Postaci graczy mają mieć w takiej sytuacji zdolność pokonania tego ponadprzeciętnego zagrożenia, któremu nie dają rady najlepsze jednostki specjalne, działające dla rządu. By nasz superbohater naprawdę był superbohaterem, a nie wygrywał walki z przestępcami wyłącznie z powodu tchórzostwa organów porządkowych.

Marvel, Realizm, a Forum - Praktyka 1zgxqnq

Ludzka wyobraźnia czasami naprawdę wydaje się nie znać granic. Tutaj pojawia się kolejny argument dla którego staramy się łączyć maksymalnie dużo realizmu z całą fantastyką oraz fikcją, jaką mamy na forum. Nie chodzi o fakt, by coś było realne do granic, lecz by chociaż pozwalało się jakkolwiek wytłumaczyć. Odbicie meteorytu tornadem, czy połączenie wyłącznie wiatru z ogniem - by utworzyć ogniste tornado. Sytuacje które nie posiadają w sobie logiki, nie potrafią wskazać w jaki sposób miałoby do czegoś dojść. Najprostszym sposobem na ich uniknięcie jest zapytać MG o poradę bądź nie stosować zagrań pokazywanych w popularnych seriach Anime -> większości tam nie da się nawet zbliżyć do jakiegokolwiek logicznego wyjaśnienia.

Wszystko to ma na celu zarówno balansować rozgrywkę na forum - dając możliwość dobrej zabawy zarówno graczom posiadającym postaci "bogów", jak i zwykłych "śmiertelników - jak również obniżać zakres niektórych dziwnych zdolności, jak na przykład uderzenie pięścią w podłoże z siłą umożliwiającą rozcięcie na pół całej planety. Taki poziom realizmu pozwala również nieco wyrównywać poziom rozgrywki pomiędzy graczami, unikać sytuacji w której MG będzie musiał decydować czyja racja jest tą "słuszniejszą". Jak np. gracz A wykonujący czynność X która się powiodła, bo porzuciliśmy realizm na rzecz komiksu oraz gracz B który wykonał tą samą czynność, lecz ta się nie udała, ze względu na realizm właśnie. A potem obie te postaci spotkały się w jednym miejscu i wszystko powtórzyły...

*Różni MG prowadzą swoje sesje bliżej fantastyki bądź realizmu. Jeśli lubimy konkretny typ rozgrywki, najlepiej dowiedzmy się przed grą, u kogo będzie się nam dobrze grało. Wolimy dużo wybuchów oraz niezważanie na prawa fizyki czy może absolutny realizm, gdzie przeciwnik z sił specjalnych posiada realne przeszkolenie i byle człowiek będzie stanowił dla nas epickie wyzwanie?
Powrót do góry Go down
 
Marvel, Realizm, a Forum - Praktyka
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Marvel Universe: The Avengers PBF :: Sprawy organizacyjne :: Kompendium wiedzy-
Skocz do: